Termin I
11- 21.06.2022
Termin II
21.06 - 02.07.2022
Trasa
Tromsø - Nordkapp - Tromsø
Jachty
Bavaria 49 „BEE WET”
Ten rejs odbył się w 2022 r. i znajduje się w archiwum. Zapraszamy do zapoznania się z aktualną ofertą w zakładce 'Rejsy'.
Wyobraź sobie najdalej na północ wysunięte rejony, surowy krajobraz, archipelag pięknych wysp i fiordów oraz białe noce trwające od połowy maja do końca lipca – tym miejscem jest właśnie rejon Norwegii Północnej.
W tym roku zabieramy was w niesamowitą podróż po rejonach Norwegii Północnej – mekki podróżników.
Tyle słonecznych godzin w ciągu doby możemy się spodziewać
0
Rejs zaczynamy w miejscowości Tromsø – zwanym bramą do Arktyki, następnie obieramy kurs na Nordkapp, zwiedzając po drodze lokalne wioski, aby poczuć klimat oraz kulturę Norwegii Północnej.
Nordkapp – czyli cel naszej podróży – zachwyca stromym klifem, który wznosi się na wysokość 307m, skąd rozpościera się przepiękny widok na bezkres Arktyki. Można stąd także wysłać pocztówkę z okolicznościowym stemplem tutejszej placówki pocztowej. W końcu nie codziennie zdarza się być na krańcu świata…
To i wiele więcej wszystko czeka nas podczas tegorocznej wyprawy.
Tanie połączenia lotnicze!
Dostępne są bezpośrednie połączenia z Krakowa / Gdańska do Tromso we wszystkich terminach. W momencie redagowania tej informacji bilet w dwie strony można kupić poniżej 500zł. Można też znaleźć dobre połączenia do Warszawy – najczęściej korzystając z przesiadki linią NorwegianAir w Oslo. Potrzebujesz wsparcia w szukaniu lotów? Służymy pomocą!
Aktualizacja 11.05
Jest możliwość dołączenia do pierwszego etapu rejsu dzień później (12.06) i skorzystania z wyjątkowo korzystnego połączenia WizzAir. Zapraszamy do kontaktu w sprawie szczegółów
Covid Free
Jesteśmy świadomi, że epidemia Covid może pokrzyżować nasze plany. Gwarantujemy pełen zwrot środków, jeżeli realizacja rejsu nie będzie możliwa z powodu pandemii.
Ilość zajętych miejsc
Edycja 2022 zakończona!
100%
Trasa
Plan rejsu
Cena
Jacht
Zapisy
Trasa
• Rejs zaczynamy w Tromsø – zwanym „Paryżem Północy”. Największe miasto Północnej Norwegii położone 350km na północ od koła podbiegunowego. To tutaj w przeszłości zawijały statki ekspedycji arktycznych – w tym najbardziej znanych: Roalda Amundsena, Umberto Nobile i Fridtjofa Nansena, przez co zyskało sławę jako „Wrota do Arktyki”.
• Celem Naszego rejsu jest oczywiście Nordkapp – mekka podróżników – przylądek położony w Norwegii Północnej. Zachwyca stromym klifem, wyrastającym na wysokość 308 metrów, skąd podziwiać można arktyczny dzień polarny oraz wschód słońca nad Morzem Barnetsa.
Po drodze na Nordkapp mieści się wiele innych interesujących portów m.in.:
• Skjervøy – jest to niewielka malownicza wioska rybacka umiejscowiona na wyspie. Tereny te zyskały popularność ze względu na pojawienie się ławic śledzia, które to przyciągnęły za sobą Orki!
• Hasvik – mała rybacka wioska zamieszkana zaledwie przez ok. 1000 mieszkańców
• Hammersfest – miasto o tragicznej historii, pustoszałe przez dżumę, głód i pożary. To tutaj w 1809 roku splądrowano załogi dwóch angielskich fregat a w 1944 roku miasto zostało zbombardowane gdzie w 1945 roku ocalał tylko jeden budynek – kaplica pogrzebowa – najstarsza do dzisiaj budowla Hammersfest.
• Honningsvåg – miejscowość położona jest na wyspie Magerøya, ok. 35 km na południe od Przylądka Północnego. Średnia temperatura stycznia sięga -4 °C, czyli jest tu znacznie cieplej, niż w innych rejonach świata na tej samej szerokości geograficznej. Dzięki temu wody Morza Barentsa w pobliżu Honningsvåg przez cały rok wolne są od lodu i sprzyjają połowom ryb.
Ostateczną decyzję o trasie rejsu podejmuje kapitan po uwzględnieniu warunków pogodowych.
Plan rejsu
Rejs rozpoczynamy i kończymy w Tromso. Dostępne są tutaj bezpośrednie połączenia lotnicze z Gdańska liniami WizzAir, a także Norwegian Air. Pierwszy dzień rejsu przeznaczamy na zaokrętowanie załogi. Następnego dnia rano planujemy oddać cumy i wypłynąć w kierunku Nordkappu. Jak będzie wyglądała trasa? Kiedy i gdzie będziemy? To już dokładnie zaplanujemy na miejscu, gdyż to wiatr jest naszym strategiem, a dżentelmeni pływają tylko baksztagami 🙂 Wyokrętowanie ostatniego dnia rejsu w godzinach porannych.
Pamiętaj, na naszym rejsie nie jesteś pasażerem, a czynnym członkiem załogi. Będziesz aktywnie uczestniczyć w sterowaniu jachtem, prowadzeniu wacht nawigacyjnych czy kambuzowych.
Rejs przeznaczony jest zarówno dla starych wilków morskich jak i żeglarskich nowicjuszy. Nie wymagamy doświadczenia żeglarskiego. Zdobyty staż wlicza się do godzin niezbędnych do otrzymania kolejnych stopni żeglarskich. Każdy po rejsie otrzyma podpisaną przez kapitana opinię z rejsu.
Ramowy harmonogram:
I TERMIN:
• sobota (11.06) zaokrętowanie w godzinach popołudniowych,
• niedziela (12.06) rano – oddanie cum, wyjście w morze.
• 12.06 – 20.06 rejs na Nordkapp. Zobacz szczegóły w zakładce 'Trasa’.
• poniedziałek (20.06) – powrót do Tromsø w godzinach wieczornych
• wtorek (21.06) – wyokrętowanie, zakończenie rejsu, wymiana załóg.
II TERMIN:
• wtorek (21.06) zaokrętowanie w godzinach popołudniowych,
• środa (22.06) rano – oddanie cum, wyjście w morze.
• 22.06 – 01.07 rejs na Nordkapp. Zobacz szczegóły w zakładce 'Trasa’.
• piątek (01.07) – powrót do Tromsø w godzinach wieczornych,
• sobota (02.07) – wyokrętowanie, zakończenie rejsu
Cena
Etap I (11- 21.06.2022) – 2899zł
Etap II (21.06 – 02.07.2022) – 2899zł
I rata: 900 zł w momencie zapisu
II rata: 1 999 zł do 11 maja
Cena obejmuje:
kojowe
opiekę kapitana
podstawowe szkolenie żeglarskie w tym elementy nawigacji
Cena nie obejmuje:
kasy jachtowej w wysokości około 200 NOK os/dzień
loty do i z Tromso
*Samo wypełnienie formularza zgłoszeniowego, bez wpłaty zaliczki, nie jest równoznaczne z zapisaniem się na rejs
Jacht
Płyniemy jachtem Bavaria 49- to świetnie wyposażony jacht, który przechodzi regularne, wymagane prawem i względami bezpieczeństwa przeglądy, posiada oceaniczną Kartę Bezpieczeństwa wydaną przez Urząd Morski w Gdyni.
Podstawowe dane
nazwa jachtu: BEE WET
numer rejestracyjny: POL 18877
długość: 15.40 m
szerokość: 4.46 m
zanurzenie 2.1 m
powierzchnia ożaglowania: 116.4 m 2
Silnik: Volvo Penta D2-75 HP
autopilot
ster strumieniowy
Bezpieczeństwo
12 osobowa tratwa ratunkowa oceaniczna
SOLAS
pneumatyczne środki ratunkowe (wyporność
275N)
EPIRB
transponder SART
system meteo NAVTEX
system identyfikacji AIS
radio UKF z DSC
Komfort
5 kabin 2 osobowych
2 kingstony (z prysznicem)
ponton + silnik zaburtowy
system wzmocnionego ogrzewania
Eberspacher z 2018 roku
śpiewniki, gry planszowe, biblioteczka
beewet1beewet2beewet4
beewet1
beewet2
beewet4
Zapisy
Edycja 2022 zakończona!
Referencje uczestników z zeszłych lat:
"Pływając z Wami przyzwyczaiłam się, że zadbany i nowoczesny jacht to standard i nie inaczej było tym razem. Kapitan nie dość, że zna się na żeglastwie i chętnie o tym opowiada, to jeszcze robi wspaniałą atmosferę w załodze. W skrócie - tak powinien wyglądać rejs! Do zobaczenia w przyszłym sezonie!"
Magda K.
Rejs Sailing Norway '18